Bingung Laaaaaaaa


Aku sedang bingung !!!

Sebenarnya aku just nak mintak pandangan je kerana sekarang aku bingung tahap gaban..
Ceritanya begini..
Ada seorang auntie ni ( rakan sekerja aku la ) dia nak jual rumah Flat dia.Aku rasa macam nak beli je tapi Mr H cakap x boleh.Rumah flat bahaya lagipun  Flat tu berada di tingkat 5.Toingggggg..

Aku memang nak beli kerana harga yang di tawarkan sangat- sangat murah daan berbaloi.Aku ada jugak mintak pandangan kat kawan-kawan lain depa semua cakap " Ehh..gila..murah la wehh..beli la "
Plan aku , aku nak beli je rumah tu tapi bukan aku yang stay tapi bagi sewa kat orang ke..Hurmmm.Agaknya berbaaloi tak aku beli rumah flat tu ?Auntie tu tawarkan aku dengaan harga 40k tapi kalau aku serius nak auntie tu nak bagi murah lagi.

Persoalannya , Berbaloi ke aku beli rumah flat tu ?Menurut keorang ??



8 comments

  1. hmm . . kalau rumah tu ok , dapat pulak harga murah boleh jugak beli sewa kat orang

    ReplyDelete
  2. Rumah pada masa akan datang nanti kompem harga naik. Lepas tu zaman skrg ni semua org ramai nak carik rumah sewa. Lagi lagi student yg kena duduk luar. Or sesiapa yang baru mula nak kerja. Kompem cari rumah sewa. Kalau beli dan sewakan kt orang, sy rasa is a very good idea. Heheee.

    ReplyDelete
  3. klau 40k pun boleh dikategorikan dalam MURAH GILA....inikan pulak nak bgi murah lagi pada tu...beli je...xrugi...harga rumah akan sentiasa naik..

    ReplyDelete
  4. beli unutk investment ;)
    tak rugi pon beli rumah , beli dalam beberapa tahun bila hage naik leh jual balik ,,, kalo dekat town memang berbaloi-baloii

    ReplyDelete
  5. kalau dah ada duit better beli je..nak duduk sendiri atau sewa tu belakang kira..yang penting dah ada harta sendiri...ke depan harga rumah lagi tinggi tau..kalau akak duduk sana...dah lama akak beli..murah tu..kalau kat KL ni jgn mimpi 40k...paling murah pun RM 110k

    ReplyDelete
  6. murah dah tu. ada peluag beli rumah sekarang, beli je. taknak duduk pun, sewakan orang ok ape.

    harga rumah makin lama makin naik. bilelah sye dpt beli rumah agaknye. hehe

    ReplyDelete
  7. mybe berbaloi kowt.. nanti bagi sewa kat org. dapat jugak duit sikit bulan2. Lagi pun akna dtg mungkin harga rumah akan melambung kowt

    ReplyDelete
  8. Perkara perlu dipertimbangkan

    1.kawasan rumah- samada dekat dengan pasaran, sekolah atau bukan di kawasan yang selalu terjadi jenayah
    2. Rumah tersebut dalam keadaan baik, tiada kerosakan serius seperti lantai toilet tidak bocor, dan sebagainya

    ReplyDelete