" Promoter " Di Laman Social

Hai.Berjumpa lagi.



Kali ini aku bercerita menganai "Promoter" di laman social ?Haaa..peliknya..Ada ke "Promoter" di laman social ?

Jangan tak tau.Ramai pengguna laman social terutama budak-budak sekolah yang batak like atau lebih di kenali sebagai "BUDAK BATAK " yang suka sangat promote akaun rakan2 mereka yang lain.Annoying ok!!

Sebagai contoh instagram.Fuhhhh!!!Rata2 yang ada di new feeds akaun insta aku semua posts budak2 yang main promote!!Asal ada je new post mesti keluar gambaq dengan caption "Follow him la , follow her la dan bla..bla.bla..Kalau nak promote sehari 1 kali je aku boleh terima la tapi kalau banyak kali aku block je.Kahkah..

Kalau ye pun nak banyak followers tak payah la main promote2 bagai..Semak..Mula2 aku memang tak kesah sangat tapi lama kelamaan makin ramai pulak "promoter" yang tak bergaji buat kerja yang bagi aku sangat annoying.

Ada juga sesetengah followers aku di insta komen kat gambaq dengan ayat "Hai..tolong promote saya "..What !!!Hang ingat kerja aku promoter ke ?Fuhhh!!Macam tak ada kerja je kn..Ada juga yang ajak "Hai..jom promote ?..Ish..ishh..Baik aku makan boleh kenyang daripada promote orang batak..kahkah..

Jadi,sebolehnya jadi la pengguna yang bijak.Tak perlu buat kerja yang buat orang lain menyampah.Kalau kau suka style kau yang suka "promote" belum tentu orang lain suka.Maybe ade sesetangah daripada mereka yang rasa rimas kan..

2 comments