TIPS | 5 CARA LUPAKAN BEKAS KEKASIH

HaI Dreamers..




Manusia dan cinta memang tidak dapat dipisahkan.Mencintai dan dicintai tu adalah perkara yang paling indah dalam hidup.Namun,tidak selamanya indah kerana ada ketikanya cinta akan pergi dari hidup untuk seketika.Saat cinta pergi kita akan merasa hidup tiada ertinya.Terasa terlalu sukar untuk "Move On".Jadi,di sini ada beberapa tips untuk di cuba.

1:Berhenti Mengasihani Diri Sendiri
Rasa kecewa,marah dan sakit hati kerana putus cinta selalu buat kita merasa punya alasan untuk mengasihani diri sendiri.Padahal,sejak awal kamu sudah tahu bahawa ketika kamu memberanikan diri untuk jatuh cinta maka kamu juga harus berani untuk merasa patah hati.Kamu punya hak untuk menvintai dia, tapi dia juga punya hak  yang sama untuk mencintai orang lain.Kamu harus berhenti mengasihani  diri sendiri dan berbesar hati membiarkan dia bersama orang yang dicintainya.

2 :Kembali Belajar Untuk Mencintai Diri Sendiri
Saat kehilangan sesuatu,ada baiknya untuk kamu mengingati bagaimana hidup kamu dulu saat masa sendiri.Mungkim kamu tidak sebahagia bersama dia,tapi jangan lupa fakta bahawa  saat itu kamu baik-baik sahaja.Mungkin kehilangan dia menyisakan tempat kosong di hati kamu,tapi bukan bererti duniamu akan berhenti.Cubalah untuk belajar mencintai diri kamu.Percayalah,sekiranya kamu dulu baik-baik saja tanpa dia,itu bermakna kamu juga akan baik-baik saja sekarang.

3: Singkirkan Semua Hal Yang Mengingatkan Kamu Tentang Dia
Singkirkan dia dari hidup kamu.Tidak ada gunanya kamu menyompan barang-barang yang hanya mengingatkan kamu tentang dia.Sebaiknya,kamu mulai buang semua barang yang pernah dia kasi dulu.Percayalah,dengan terus hidup bersama kenangan tentangnya tidak akan buat kamu merasa baik.


4:Jangan Terus Berharap Dengan Alasan " Kami Hanya Kawan"
Adakah kamu yakin bahawa kamu sudah mengangap dia sebagai kawan ?
Berhentilah membohongi diri sendiri.Kerana itu hanya akan membuat kamu terpuruk kamu lebih jauh.Mungkin suatu hari nanti kami boleh mengangap dia sebagai kawan.Tapi itu mungkin nanti dan bukan sekarang.


5:Ingat.Jodoh Kamu Yang Sebenarnya Masih Menunggu Di Luar Sana
Kamu akan bertemu orang baru.Saat kamu rasa sudah boleh lupakan bekas kekasih,jangan takut  untuk mulai hubungan baru.Jangan biarkan pengalaman patah hati yang pernah kamu rasakan membuat kamu jauh dari kebahagiaan.Jika bekas kekasih kamu bukanlah yang ditakdirkan untuk kamu,maka jodoh kamu yang sebenar masih menunggu di luar sana.


Ada banyak cara yang boleh dilakukan untuk “MoveOn” dan untuk benar-benar boleh bangkit maka semuanya itu  dimuhairslai dari NIAT!!!





1 comment

  1. saya pernah alami masalah ni. susah sgt nak lupakan. tapi semua barang dia bagi saya dah buang . hihi

    ReplyDelete