Kuatkah Aku ? Tabahkah Aku ?

Hai kwana-kwan



Kuatkah Aku ?Aku kadang kuat kadang lemah.Aku belajar untuk kuat tapi dalam masa yang sama aku kalah dengan masalah yang mendatang.Masalah yang tiada penghujungnya.Masalah yang dari dulu sampai sekarang selalu mengejar aku.Kadang aku bertanya pada diri "Tidak kah aku layak untuk bersenang walaupun sebentar "?.Aku buntuh,aku rapuh,aku lemah.Aku bukan melaikat.Aku sama sekali tidak punya apa-apa kekuatan.Ya Tuhan,bantu aku.

Belum selesai satu masalah,masalah lain pulak datang.Masalah yang selalu buat aku lemah,masalah yang selalu buat aku tidak berhenti berfikir.Otakku sakit,fikiranku bercalaru,perasaan ku terawang-awang.Kenapa masalah selalu menimpa keluarga aku ?Kenapa??



Tabahkah aku ?Aku berusaha untuk bertabah namun aku hanya manusia biasa.Ketabahan seseorang ada batasnya.Begitu juga aku.Kadang aku ingin berputus asa untuk menjalani kehidupan yang penuh onak duri ini namun aku harus bertahan.Terlalu banyak lagi peluang aku untuk bahagia.Tapi sampai bila ?Aku hanya berserah kepada mu Tuhan,sesungguhnya Engkau lebih mengatahuai mana yang terbaik buat aku.

P/S:Ini hanya la luahan perasaan aku semata dan please don't get me wrong.

No comments