" Top Up Habis "?

Selamat pagi cinta..


Lama tak update blog..eceche..lama ke ?hoho..Aku tak ada idea sebanarnya.Aku teringin jugak hari-hari update tapi u know what lepas aku dah penat-penat tulis aku save je kat draft then padam balik..

Well,bukan sebab aku tak update blog yang aku nak ceqita hari ini tapi pasal "TOP UP HABIS ???"..Haaa..Betol ke habis ?Atau tipu je cakap habis padahal tak nak jual ??Suka hati hampa la wahai si penjual.

Apapun,banyak sebanarnya ceqita yang aku dengar pasar top up nie.Lebih-lebih lagi bila top up naik disebabkan GST!!!Fuhhhhh..Berderu darah aku ni..nak marah ni..haha..



Pagi tadi,aku ceqita2 la dengan adik aku,Tiba-tiba :
Adik:"ehhh..bagi aku top up dari m2u kau".Aku:"p beli kat kedai nuhhh..M2u rugi aku 60 sen"
Adik:"sudah p beli tapi semua kedai tak mau juai top up dah.Kalau aku dah dapat top up tak payah la aku suruh kau transfer"
Aku:"Owhh..begitu.Orang kedai tu cakap ap "?
Adik:"Uncle tu cakap tak mau jual top up.Rugi..Bila juai mahai-mahai pembeli marah"

Fuhhhhhh!!!Rata-rata kedai sekarang memang dah tak jual top up lagi.Rugiii woiiiii..Aku tak tau pasal untung dan rugi top up ni tapi aku pernah tengok list harga top yang di jual.sebabnya dulu ada orang datang bagi tawaran untuk juai top up kat tempat keja aku tapi bila tengok untung bos aku tak ambik.Hurmmmmmmm

P/S:Sejak top up naik ne tempoh sah kredit aku dah tamat pada 10/4 tapi aku tak top up lagi.Rugiiiii..Haha..Kedekut kot !!

No comments