GEMUK SALAH KURUS PUN SALAH !

9/03/2015 03:15:00 PM

Hai Cinta
Gemuk salah kurus pun salah !!Kenapa macam tu ye ?Zaman kegemilangan aku dulu berat badan aku 55kg macam tu la.Aihhh..Masa tu hidup aku senang sebab tu gemuk kot.Ahahaha..Senang hati tak ada nak fikir apa-apa masalah.Zaman budak-budak biasa la.Waktu aku gemuk lagi kawan-kawan aku yang lain tanya "Kenapa kau gemuk.Kau kuat makan eh"?.Perhhhhh !!Gemuk di kata kuat makan..Ayoyo..
Tapi tu dulu la,sekarang dak lagi.Soalan lain pulak yang keluaq.Bila terjumpa kawan-kawan aku yang dah lama tak nampak dieorang akan tanya "Kenapa kau kurus ?Kau sakit ke"?.Cehhhh !!Aku sihat walafiat je di kata sakit pulak.Memang tak dinafikan berat badan aku sekarang turun mendadak.Aku pun tak tau kenapa.Nak cakap diet tak dak aiii..Hari-hari aku makan nasik.Nak cakap makanan tak cukup pun tak jugak.Hari-hari aku makan ayam..hahaha..
Pernah sekali masa aku kerja tiba-tibe seorang pelanggan tu tegur aku "Ehh..Dik,awak makan apa?Kurus je.Pastu aku cakap la "tak ada makan apa pun.Makan nasik la".Aku pun tak tau kakak tu percaya ke dak..Kiki.
Tu la manusia.Susah nak puaskan hati.Ada saja yang tak kena di matanya.Macam yang aku alami la.Gemuk di kata kuat makan,kurus di kata sakit.

You Might Also Like

4 Motivation

  1. betul la..zaman sekolah akak kuru melidi..orang tanya..ko ni tak makan ke..macam tak cukup zat..bila dah berumahtanggan..gemuk..lain pulak kisahnya..ko ni gemok makan tido makan tido ke kerjanya..tak senam ke..*terus senyum..syukur*

    ReplyDelete
  2. Biasalah..manusia takkan pernah puas melihat orang lain...tapi yang pasti gemuk dan kurus tak salah tapi diri kita yang salah..jehehe..singgah sini

    ReplyDelete

Advertise

Mimi Story