PERBEZAAN SUKA,SAYANG DAN CINTA

10/18/2015 10:29:00 AM

Selamat Pagi Cinta

PERBEZAAN SUKA,SAYANG DAN CINTA | Kita sering terkeliru dengan perasaan sendiri -bila seseorang tu berjaya bertapak di hati kita, kita akan tertanya-tanya “eh aku ni dah jatuh cinta ke atau aku minat je kat dia tu?” Adakalanya sukar membezakan apa yang kita rasa.Namun,kita semakin dewasa.Akal dan fikiran adakalanya tidak sama tapi pakai la hati untuk membezakkannya..

SUKA adalah saat kau melihatnya,kau akan berkata "dia sangat cantik dan menawan".

SUKA adalah apabila kau akan menemaninya bila itu dirasakan amat menguntungkan.

SUKA adalah yang menuntut.

SAYANG adalah saat kau melihatnya,kau akan melihatnya dari hatimu dan bukan fari matamu.

SAYANG adalah saat kau akan menemaninya pada saat dia amat memerlukan.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah saat kau melihatnya dan kau akan berkata "buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan.

CINTA adalah disaat kau akan menemaninya walau di saat mana walau di saat bagaimanapun keadaanmu.

CINTA adalah hal yang memberi dengan sepenuh rela.

You Might Also Like

4 Motivation

  1. yup, sayang cinta suka, berbeza... bila suka belum tentu cinta dan sayng... bila sayang mungkin suka tapi belum tentu cinta... tapi bila cinta kebarangkalian besar sayang dan dah tentu suka...

    ReplyDelete
  2. Berbeza namun datangnya dari rasa rasa di jiwa..putihkan jiwa..pasti jernih rasa rasa itu..

    ReplyDelete
  3. Lama dah tak tengok beza suka, cinta dan sayang ni. Dolu2 zaman cintan bukan main lagi.
    Done bw and follow. Tq. Singgah jom http://emmemarinamohamad.blogpost.my

    ReplyDelete

Advertise

Mimi Story